loading...
مجله اینترنتی ماه و ستاره
ali-abolfazl بازدید : 77 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

پیام تسلیت وزیر خارجه انگلیس به خانواده قربانیان زلزله سیستان و بلوچستان

 

hig yasgroup ir پیام تسلیت وزیر خارجه انگلیس به خانواده قربانیان زلزله سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرگزاری فارس، در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای بسیار قدرتمند در استان سیستان و بلوچستان، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

ساعتی قبل زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷٫۷ درجه در مقیاس ریشتر زاهدان، سراوان و مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان را به لرزه درآورد. این زمین‌لرزه قدرتمند در کشورهای دیگر از جمله پاکستان، امارات و عربستان هم احساس شده است. قدرت این زمین‌لرزه در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در پیام «ویلیام هیگ» آمده است: به خانواده‌های تمام کسانی که جان خود را در زمین‌لرزه ایران از دست داده‌اند، تسلیت می‌گویم.

هنوز گزارش مشخصی از تعداد تلفات احتمالی در این زمین‌لرزه منتشر نشده، اما اورژانس کشور میزان تلفات را کم پیش‌بینی کرده است

ali-abolfazl بازدید : 63 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

ثبت ۷ زلزله طی ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد

 

zelzele 4 yasgroup ir ثبت 7 زلزله طی 24 ساعت گذشته در استان یزدبه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، از ساعت ۱۴ دیروز تا هم‌اکنون، هفت زلزله در استان یزد ثبت و گزارش شده که نخستین زلزله به قدرت ۲٫۴ ریشتر در ساعت ۱۴ و دو دقیقه در منطقه بهاباد در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داده است.

زلزله بعدی نیز در ساعت ۱۴ و ۱۹ دقیقه در منطقه بافق و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به قدرت دو ریشتر رخ داده است.

ابرکوه یزد نیز در عرض جغرافیایی ۳۱٫۵۷ و طول جغرافیایی ۵۳٫۱۰ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، زلزله ۱٫۸ ریشتری را در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تجربه کرد.

همچنین در منطقه خرانق در ساعت ۲۰ و ۵۳ دقیقه، زلزله‌ای به قدرت ۱.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد. این زلزله‌ها گرچه قدرت چندانی ندارند اما امروز هم سه مرتبه مناطق مختلف استان یزد را لرزاندند.

نخستین زلزله امروز در منطقه ساغند در ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه به بزرگی ۲٫۳ ریشتر در  عمق ۱۴ کیلومتری زمین و زلزله بعدی نیز در ساعت ۱۳ و ۵۷ دقیقه در منطقه بهاباد به قدرت ۲٫۳ ریشتر رخ داد.

آخرین زلزله ثبت و گزارش شده امروز استان یزد نیز مربوط به ساعت ۱۴ و ۴۸ دقیقه در عرض جغرافیایی ۳۱٫۷۵ و طول جغرافیایی ۵۵٫۳۹ شهرستان بافق در عمق ۱۲ کیلومتری زمین به قدرت ۲٫۲ به وقوع پیوسته است.

مسئولان استان یزد بارها این استان را جزو مناطق زلزله خیز کشور معرفی کرده‌اند و معتقدند در استان یزد روزانه به طور میانگین پنج زلزله کوچک و بزرگ به وقوع می‌پیوندد

ali-abolfazl بازدید : 66 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

آماده‌باش کامل مرزبانی در مناطق زلزله‌زده سراوان

 

zelzele 3 yasgroup ir آماده‌باش کامل مرزبانی در مناطق زلزله‌زده سراوانسرهنگ احمد نیکوفر معاون اجتماعی مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس گفت: با توجه به زلزله شدید دقایق پیش منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان تمامی نیروهای مرزبانی منطقه به صورت آماده‌باش در آمد‌ه‌اند.

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا در ادامه گفت: نیروهای مرزبانی با توجه به وظایف خود به برقراری امنیت منطقه با همکاری دیگر یگان‌های انتظامی و همچنین امداد رسانی مناطق آسیب دیده خواهند پرداخت

ali-abolfazl بازدید : 71 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

کرمان همراه با بلوچستان لرزید/اعزام تیم‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده

 

zelzele kerman yasgroup کرمان همراه با بلوچستان لرزید/اعزام تیم‌های امدادی به مناطق زلزله‌زدهاز کرمان، وقوع زمین‌لرزه ۷.۶ ریشتری در سروان استان سیستان و بلوچستان در مناطق مختلف استان کرمان هم احساس شد.

شدت این زمین‌لرزه در مناطق مختلف استان کرمان به ویژه در شهرستان‌های شرقی از جمله ریگان و فهرج موجب رعب و وحشت مردم شد و شهروندان فهرجی به خیابان‌ها آمدند.

وقوع زمین لرزه سراوان سبب شده که تماس‌های زیادی برای اطلاع از یافتن مرکز زلزله از سوی مردم انجام شود.

به دستور استاندار کرمان ستاد بحران در این استان تشکیل شد و هم اکنون تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کرمان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

همچنین اسماعیل نجار استاندار کرمان طی تماس تلفنی با استاندار سیستان بلوچستان از آمادگی این استان برای ارائه خدمات لازم خبر داد.

یک دستگاه بالگرد با تجهیزات و امکانات امدادی به مناطق زلزله‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شد.

به گزارش فارس، زلزله‌ای به بزرگی ۷٫۶ ریشتر عصر امروز با مرکزیت بخش گشت شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان، استان‌های همجوار و کشورهای همسایه شرقی و جنوبی ایران را لرزاند

ali-abolfazl بازدید : 64 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

نفر مجروح در زلزله سیستان و بلوچستان ۹۲/۱/۲۷

 

zelzele 2 yasgroup ir 3 نفر مجروح در زلزله سیستان و بلوچستان 92/1/27فریبرز راشدی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان که در مرکز بهداشتی و درمانی گشت(کانون زلزله) مستقر است در گفت‌و گو با خبرنگار فارس گفت: تا اکنون تنها  سه مجروح سرپایی داشتیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود:با این حال ۴ دستگاه آمبولانس در مرکز مستقر شده است.

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: برای سهولت تردد نیروهای امدادی و بررسی وضعیت منطقه از عموم مردم منطقه سیستان و بلوچستان می‌خواهیم تا از تردد بی‌مورد در مسیرهای منتهی به شهر سراوان خودداری کنند.

همچنین تیم‌های اضطراری از استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان به منطقه اعرام شدند.

هنوز خسارت یا تلفاتی ناشی از زلزله گزارش نشده است.

زلزله‌ای به وسعت ۷٫۵ ریشتر ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان از جمله خاش ،‌کنارک و سراوان را لرزاند که در پی آن ۲۰ تیم عملیاتی اعزام شدند. اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود

ali-abolfazl بازدید : 70 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

قدرت زلزله سیستان و بلوچستان ۷٫۸ ریشتر / هند هم لرزید

 

zamin larze yasgroup قدرت زلزله سیستان و بلوچستان 7.8 ریشتر / هند هم لرزیدبه گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از بی بی سی، سازمان زمین شناسی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

مرکز این زلزله در ۸۶ کیلومتری از شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

ساختمان های بلند دهلی نو، پایتخت هند، بر اثر این زمین لرزه تحت تاثیر قرار گرفتند و لرزش در سراسر خلیج فارس و منطقه گسترده تر از خاومیانه نیز احساس شده است

ali-abolfazl بازدید : 60 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

اخبار جدید زلزله سراوان، زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستان

 

zelzele zahedan yasgroup اخبار جدید زلزله سراوان، زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستانحاتم نارویی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: ساعت ۱۵:۱۴ دقیقه امروز زمین‌لرزه‌ای به اندازه بیشتر از ۷ ریشتر شهرستان سراوان، زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستان را به شدت لرزاند و موجبات نگرانی مردم را به وجود آورد.

وی عنوان کرد: میزان این زمین‌لرزه به قدری بود که مردم به خیابان‌ها و کوچه‌ها هجوم آوردند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا این لحظه خساراتی از زمین لرزه سراوان گزارش نشده است که به محض اطلاع میزان خسارت‌ها اعلام خواهد شد

ali-abolfazl بازدید : 240 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

تعداد تلفات زلزله سیستان و بلوچستان سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۲

 

zelzele zahedan yasgroup ir تعداد تلفات زلزله سیستان و بلوچستان سه شنبه 27 فروردین 92محمدسرور در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: زلزله ۷.۵ ریشتری سیستان و بلوچستان در حالی رخ داد که رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس سیستان و بلوچستان در سراوان حضور داشت و طبق گزارش وی منطقه سراوان آسیب جدی ندیده است و علت آن این است که از کانون زلزله حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: با توجه به پایین بودن تراکم جمعیت منطقه زلزله زده پیش بینی و امیدواری ما این است که تعداد تلفات و مصدومان این حادثه زیاد نباشد اما نیروهای ارزیابی و عملیاتی اورژانس هم اکنون در منطقه و در حال اعزام هستند و به زودی اخبار دقیق تر اعلام می شود

ali-abolfazl بازدید : 121 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

زلزله شرق ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد

 

zelzele sistan yasgroup ir زلزله شرق ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شدزلزله نسبتا شدید زاهدان و منطقه جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند.

شبکه « العربیه» در خبری فوری گزارش داد زلزله‌ای به قدرت ۷٫۸ درجه ریشتر شرق ایران را لرزاند شدت این زمین لرزه در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز  احساس شده است.

در کویت، امارات، بحرین و مناطق شرقی عربستان از جمله «دمام، دوحه،کویت، منامه،دوبی،ابوظبی» این زمین لرزه احساس شده است.شبکه العربیه گزارش داد که برای حفظ سلامت جان کارکنان این شبکه ساختمان مجموعه mbc تخلیه شده است.

بر اساس گزارش های اولیه بخش‌های از هند و ساکنان جنوب پاکستان در حیدر آباد و کویته نیز این زمین لرزه را احساس کرده اند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین لرزه را ۷.۵ ریشتر  اعلام کرده است. این زلزله ساعت ۱۵ و ۱۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه در عمق ۱۸ کیلیومتری روی داده است.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه تاکنون ۴۰ نفر کشته شده‌اند

ali-abolfazl بازدید : 60 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

اخبار جدید از زمین لرزه در ۷ روستای سیستان و بلوچستان ۹۲/۱/۲۷

 

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد جزئیات زلزله سراوان اظهار داشت: زلزله در استان سیستان و بولچستان و در شهرهای زابل، کنارک و خاش احساس شده و تیم های امداد و نجات برای ارزیابی وسعت زلزله و اعزام نیروهای بیشتر اعزام شده اند.

وی افزود: ۱۰ تیم عملیاتی برای بررسی خسارتهای احتمالی به منطقه اعزام شده اند. در ۷روستا از جمله روستاهای گشت، کوه سفید، پشتوک و تیزاب این زلزله احساس شده است و امیدواریم به تراکم جمعیتی کم منطقه خسارتهای وارده شده زیاد نباشد.

به گزارش خبرنگار فارس،‌زلزله به بزرگی ۷٫۵ در مقیاس ریشتر به مرکزیت سراوان استان سیستان و بلوچستان را لرزاند

تعداد صفحات : 57

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 576
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 180
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 330
  • بازدید ماه : 606
  • بازدید سال : 4,404
  • بازدید کلی : 298,288